Hardcorowy Ćwilin

Sobota, 19 maja 2012 · dodano: 20.05.2012 | Komentarze 2

Może jeszcze cos pamiętam po prawie 2 tygodniach:) W Wieliczce jechałem skrótem przez ulice Kopernika, mega stroma ale w ogólnym rozrachunku korzystniej tamtędy leciec. Pogoda dopisywała także nawet nie zauważyłem jak minąłem Dobczyce. Kilka kilometrów dalej skręciłem w lewo na Raciechowice. Przepiękne tereny, pierwsze szczyty Beskidu Wyspowego, pełno sadów, wkońcu małopolski szlak owocowy:) Potem w prawo na Dobrą przez Skrzydlną. Tutaj już się jechało zacienioną dolina Stradomki. Końcówka tego odcinka wiodła obok kamieniołomu w Porąbce. Dziwnie mi się tam jechało, wydawało się płasko, czasem nawet z górki a nie mogłem jechac wiecej jak 15km/h, jakis trójkąt bermudzki hehe;) Potem szybki zjazd do Dobrej i na kiedy dojechałem do głównej drogi z Mszany znałem już trase z zeszłorocznej wycieczki na Mogielice. Oczywiście wszystkie znaczące góry było widac jak na dłoni, wcześniej dominowała Śnieżnica, potem Łopień a teraz Mogielica i cel dzisiejszego wyjazdu Ćwilin. W Jurkowie odbiłem w prawo na Wilczyska gdzie czekał na mnie podjazd szlakiem różańcowym. Na początku ścieżki zatrzymałem sie na krótki odpoczynek, żarcie i zdjęcia. O dziwo po ponad 70km pagórków czułem się świetnie. Początek podjazdu, pierwszy zakręt w prawo był dośc stromy, potem kawałek lajtowego nachylenia i znów nieco mocniej. Przez ten interwałowy charakter można było odpocząc na wypłaszczeniach. Nawierzchnia bardzo przyjemna. Końcówka pod szczyt była sroga, masa kamieni a potem stromizna na łące. Jednak tego dnia noga zapodawała z taką mocą że wszystko wjechałem, na szczycie byłem w około 37min. Te kilka dni przerwy dobrze mi zrobiło. Bardzo podobał mi się ten podjazd, wymagający ale przejezdny, satysfakcja na szczycie była ogromna. Wyspowy kolejny raz mnie zachwycił, ma cos w sobie to pasmo czego nie czuje w innych górach, może dlatego że byłem tam tylko 2 raz i nie znam zbyt dobrze tych terenów. Wszystko wydaje sie takie dziewicze:) Panorama ze szczytu była genialna, w oddali pasmo Radziejowej, centralnie widac było ośnieżone granie Tatr, pod nimi Gorce, od Lubania bo Turbacz... Po prawej Luboń a dokładnie nad nim Babia. Posiedziałem tam dośc długo, dalej w planie miałem zjazd żółtym do Mszany. Pierwsze kilkaset metrów było lajtowe, ale kiedy przeciąłem jakąś szutrową droge i wjechałem w las na wąską ścieżke zrobiło się dziko;) Było kilka powalonych świerków ale udało się po nich przejechac, z każdym metrem robiło się coraz bardziej stromo. W pewnym miejscu musiałem sprowadzic kilknascie metrów bo lot przez kiere miałbym zagwarantowany. W innym miejscu zarzuciło mną że o mało tylne koło mnie nie wyprzedziło, na szczeście udało się utrzymac w siodle. Na wypłaszczeniu buło mega błoto, taki czerwony gęsty syf. Tam też trzeba było kawałek przejsc bokiem. Końcówka to jazda skrajem pól z przyjemnymi widokami na okoliczne górki. W pewnym miejscu szlka odbił do lasu a ja jechałem dalej przez pola i na ostatnim zjeździ złapałem z przodu snejka, do tego coś mi się pojebało z przednim hamulcem;/ Szybka naprawa i dalej w dół. Było bardzo stromo... Z Mszany standardowo, na Lubień, Myślenice i wioski.